Visit - návštěva z vesmíru
Při hraní této logické arkády jsem se nemohla ubránit srovnávání s velikánem jako je Knytt. I když vsází obě hry po stránce technického zpracování na trochu jinou strunu, obě nabízí rozsáhlý svět, mnoho možností, lehké logické úkoly a především neustále se měnící prostředí. A právě ona nelinearita je to, čeho si budete na visit cenit nejvíce. Projekt vás totiž nesvazuje k tomu, abyste absolvovali autory vyšlapanou cestičku – sami si zvolíte kam chcete jít a vpuštěni jste i do míst, kde ještě v dané fázi hry nemáte co dělat (například obří místnost se zámky, kam následně patří všechny klíče).
A právě honbou za těmito klíči strávíte velkou část herního času. Cílem bude sbírat malé penízky příslušné barvy a také si odemykat cestu dále. Celkově lze prohlásit, že je projekt rozdělen do několika barevných zón. V těch se střídá červená, žlutá, modrá a další barvy. Také hlavní hrdina se bude přebarvovat na speciálně vytvořených portálech, jež jsou jediným místem, kde lze barvu změnit. Ta následně ovlivní celou hratelnost – jako modrý totiž dokáže pohnout modrými bednami, jako žlutý žlutými atp. Naštěstí je většina oblastí vždy jednobarevná a nachází se před nimi přebarvovaní zařízení, tudíž nebude nejmenší problém. Občas v pozdějších fázích hry se ovšem vyskytnou situace, kdy bude třeba dobře zvažovat, zda již barvu změnit nebo si ji ponechat a v jednu chvíli budete nuceni kalkulovat s dvěma barvami krabic.
S těmito bednami nebudete provádět žádné psí kusy ani je přesouvat v rámci obtížných logických úkolů jako je třeba v Sokobanovi. Ano, i zde je vyznačeno několik míst, do nichž je nutné tyto objekty vhodit, ale není nad tím třeba příliš dlouho přemýšlet. Co kam patří je většinou předem jasné a tak stačí jen předem vymyšlený proces absolvovat a je vymalováno.
Visit se nepochybně zapíše mezi nejlepší Gamemakerové hry poslední doby. Svůj podíl na tom má i povedená grafika s neustálými obměnami a celkem zdařilá postava hlavního hrdiny. Ale to nejlepší je na Visit nepochybně ona hratelnost a možnost volby, za kterou dostala hra na 2D hopsačku takovéhoto rozsahu dosti vysoké hodnocení.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 11 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...