Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Warp – za hranice obrazovky

aktualizováno 
Série prostorových rébusů jako vystřižená z videoherního pravěku.
60

Warp

Platforma: Freeware
Výrobce: Daniël Weldink

  • Nápad s "warpováním"
  • Level design (30 kol)
  • Rozlišení (pro Wese)
  • Chabá grafika

Stáhnout

warp_01Scéna s hopsacími arkádami prožívá v poslední době zajímavé oživení. Logické záležitosti jako They Need To Be Fed, příběhový Spectre či časový Stream vnášejí do žánru tolik inovace, že i komerční RPG či akční hry by se měly stydět. K tomu připočtěte fenomenální úspěch indie hry Limbo a vyjde vám obrázek arkád jako jednoho z nejprogresivnějších žánrů posledních let. Dnešní záležitost Warp se k této vybrané společnosti také mohla přidat, jen kdyby více přitlačila na audiovizuální prezentaci.

Warp postrádá příběh, nehraje si ani s dosud neviděnými principy jako výše uvedené příklady. Naopak, jádrem je totéž, čím se chlubila už první hra na světě, totiž Space War!, totiž neohraničenost herní obrazovky. Pokud ve Warpu na pravé straně obrazovky vylezete ven, objevíte se na levé straně obrazovky. Totéž platí i pro pohyb zeshora dolů. Tímto primitivním mechanismem Warp získal jak přehlednost pro nové hráče (na rozdíl od třeba Streamu, kde s narušenou kauzalitou bylo mnohem větší neštymování), tak i možnost pohrát si s level designem.

warp_02Nebýt prvotřídní konstrukce herních úrovní, Warp by nefungoval. Vždy je třeba chytře využít "teleport" na obrácenou stranu obrazovky, abyste se dostali na vytoužené další místo. Občas je třeba dát si pozor na vraždící kůly či aktivovat nějaké zařízení, ale vždy lze situaci vyřešit správným vyskočením ven (a zase zpátky). Ačkoliv na rébusech šlo o něco přitlačit, protože mnohdy jsou zde spíše frustrující než inteligentní, ne nezávazné dílko je výsledek potěšitelný a nabízí nenáročnou leč příjemnou potravu pro hráčovy mozkové závity.

warp_03Jak jsem zmínil v úvodu, prezentace je na tom znatelně hůře než nápad. Svou grafikou Warp vypaluje oči více než hry v dobách osmipalcových disketovek, a rovněž rozlišení mělo povyrůst. Také story a zajímavější zvuk zcela absentují. Přitom si stačilo trochu pohrát s Photoshopem a dodat béčkový ale zajímavý dějový podkres, a celkový dojem by byl o desítky procent dále. Navzdory délce a blivajzové grafice ale stále platí, že Warp znovu přichází s tak trochu jiným pojetím hopsaček, než na které jsme si po akčních masomlejnech zvykli a díky bohům za to.

Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

60 %

Hodnocení čtenářů

55 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 14 čtenářů



Nejčtenější

Další z rubriky

Black
V potemnělé Black si budete dlouze povídat s monstrem

Temná adventura Black vám dokáže, že hra i založená na dialozích může být pěkně děsivá. Zvlášť, když k vám hovoří nestvůra, o níž nic nevíte a navíc netušíte,...  celý článek

A Walk In The Park
A Walk In The Park je krásná procházka a taky psychologický horor

Klidná procházka parkem za doprovodu hlasu vašeho nejlepšího přítele. Co může být pohodovějšího? Nikoho by asi nenapadlo, že atmosféra se může rázem změnit v...  celý článek

Frostbite
Ve Frostbite před vražedným mrazem nikdy skutečně neuniknete

Smrtící organismus na polární stanici ve Frostbite se sice nepřeměňuje v nechutná monstra, jako ve filmu Věc, ale jinak se chová podobně. Mnohem silnějším...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.