Water Hazard | foto: Jan Hanáček, Bonusweb.cz

Water Hazard se snaží oživit vzpomínky na první Playstation

• 0
Vzpomínáte se slzou v oku na dnes již klasické herní hity, jako byl Alone In The Dark, nebo první díly Resident Evil? Pak jistě vezmete za vděk vzpomínkovou exkurzí do herního dávnověku v podobě Water Hazard. Ovšem pozor, s klady archaických her přicházejí i jejich zápory!
80

Water Hazard

Výrobce: Hemuuuli

• retro zpracování jako z her prvního Playstation
  • atmosféra (alespoň zpočátku)
  • je to prostě trochu nostalgie
  • špatná kamera, střelba, postava chodí proti zdi (zkrátka, jako za straých časů)
  • hra se nebere vážně a tak atmosféra rychle vyprchá
  • neskutečně špatné namluvení postav

Water Hazard

Dnes již naprosto zastaralé herní techniky používané v hororových hrách dávných dob mají stále své obdivovatele. Důkazem toho je, že Water Hazard se vám snaží přinést stejný zážitek, jaký jste mohli prožít třeba u prvních her ze sérií Alone In the Dark nebo Resident Evil. Odpudivé technické zpracování má svůj přesně daný účel: snaží se zachytit atmosféru hororových her pro první Playstation.

Water Hazard

Zatímco u jiných her se snažíte vytáhnout všechna grafická nastavení co možná nejvýše, u Water Hazard je tomu přesně naopak. Hra přirozeně běží v šíleném rozlišení 512x384 a jakékoliv vyšší je sice podporováno, ale podle autorů kazí zážitek. Textury jsou ohavné jako holokaust a veškeré pohyby mají k přirozenosti asi tak daleko, jako FC Kotěhůlky k Mistrovství světa. Tady jde ovšem o styl a nikoliv o výkon.

Water Hazard

Hra vypráví příběh jakéhosi nevzhledného panáka, který drží v ruce brokovnici a snaží se zachránit potápějící se loď, na které evidentně došlo k nějaké podivné události. Ve Water Hazard sice nebudete sbírat a komplikovaně kombinovat předměty. Hra akcentuje pomalé prohledávání útrob lodi, nacházení munice a sem tam přepnutí nějakého tlačítka.

Water Hazard

Je potřeba říct, že ona nechutně zastaralá technická stránka hry překvapivě plní svůj účel. Atmosféra opuštěné lodi kymácející se v rozbouřeném oceánu má cosi do sebe. Archaičnost všeho v tomto případě má svůj neodmyslitelný podíl na napínavé náladě celé hry. Tedy jen do chvíle, než si uvědomíte, že Water Hazard se nebere příliš vážně a poměrně silnou hororovou atmosféru doslova „zabije“ neskutečně roztomilými a dokonale neškodnými monstry.

Water Hazard

Samozřejmě hra není bez chyb. Každého asi napadne, že se starými herními praktikami z poloviny devadesátých let si přinesla i nějaké to bolístko, kterým trpěly právě i ony klasické hry na Playstation. Kamera nefunguje, pohyb je trhaný a postava často jde proti zdi. Střelba je pomalá a hráč netuší, kterým směrem vůbec míří. Ale něco takového prostě musíte čekat. Tohle je nostalgická retro hra, která vám připomene to dobré, to špatné a i to dávno překonané.

Na této stránce můžete najít i verzi hry pro Linux.

80 %

34 %