Where are we? - kde to jsme?
Na nás je logicky čeština, i když ono na jazyku až tak nezáleží. Je do něj lokalizované vesměs jen menu a příběh, který sestává z několika docela strohých vět. Jako je možné vycítit z názvu projektu, vše se točí okolo několika lidí, kteří se ztratili, jsou zmateni a vlastně vůbec netuší, kde se zrovna nachází ani kým ve skutečnosti jsou. To jim hra v krátkosti prozradí, vlastně jim řekne jen jejich jména a ujistí je, že se na tomto děsivém a podivném místě nenachází zcela sami. Se svým kolegou se ale téměř nesetkají a pracují odděleně – a to všechno pod vaším vedením.
Hlavní hrdinové jsou tedy dva – jedna žena a jeden muž. Ocitli se na dosti zvláštním místě plném úzkých chodeb, které vedou kamsi do neznámé temnoty. A právě do takové temnoty musí každá z postav přejít pokud chcete, aby se posunula o úroveň výše. A přejít tam musí obě, jinak k přesunu nedojde (nelze tedy zkusit ten způsob, že by jedna přešla o úroveň výše a druhá zůstala na místě). Jsou to solidární kolegové a jeden čekají na druhého, stejně jako si pomáhají. Akce, které provedete na jedné chodbě totiž zpravidla ovlivní to, co se stane na chodbě druhé a na tom to všechno stojí a padá. Pokud tedy vaše ženská hrdinka vejde na přepínač a očividně zapne nějaký mechanismus, většinou v jejím okolí nic nezpozorujete. Vše je totiž nadesignované tak, abyste byli nuceni neustále mačkáním klávesy přepínat mezi postavami a pohybovat s nimi na přeskáčku. Tato kooperace mi v případě tohoto projektu přišla možná až příliš strojená. Nenabízela žádná větší překvapení, většinou akce jednoho ovlivňuje výhradně toho druhého a to je trochu škoda.
Jinak ale Where are we? samozřejmě měl i světlé momenty, mezi něž lze započítat občas zajímavě vypadající chodby či třeba jednu z misí, kde se postavy pohybovaly na obrazovce jediné, každá ale v jiném patře. Grafická stránka je nadprůměrné, ale nijak neohromující. Bubliny vyprávějící příběh taky nebyly zrovna nejchytřejším řešením a podobných much má projekt samozřejmě dostatek. Jinak ale příjemně překvapí a zabaví...
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 23 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...