V této na barvy velice skoupé hře je prostor vaším nepřítelem. Prozkoumávání zdejšího snového a graficky čistého světa je nebezpečné hned ze dvou důvodů. Jednak se neustále mění a snaží se vás zmást a pak také díky tajemnému monstru, které vás chce dopadnout a pohltit. Pokud chcete najít cestu ven, musíte zešílet.
Ve Within zkrátka musíte myslet nelogicky. Racionální myšlení a zákony prostoru, které denně využíváme, vás zde zavedou do pasti.
Místnosti, vchody, průchody a plošiny se za vašimi zády, když se zrovna nedíváte, přestavují, mizejí a mění. Kde před vteřinou byl vchod z minulé místnosti, je nyní jen bíla stěna.Ale děje se tak poměrně důvtipně. Desetkrát projdete stejnou chodbou a pojedenácté zmizí.
Hra se vás snaží zmást už jen grafikou. Vypadá stylově, ale bíločerná vizáž labyrintu není bezúčelná. Na bílém pozadí velmi lehce přehlédnete, kde končí stěna a začíná plošina.
Navíc je toto sterilní vzezření dokonalým dějištěm pro psychologickou hru, jakou se s vámi snaží Within hrát. Když vás totiž nezmate jen samotná grafika, fyzikální zákony porušující architektura už určitě. Mapa je po každém spuštění jiná.
V tomto podivném bludišti, v kterém se zatmívá rozum, se vás snaží lapit podivné monstrum. Díky spletitosti úrovní a jejich náhodnému generování je dost možné, že jej na první zahrání vůbec nepotkáte. Tak to bylo i v mém případě. Ale fakt, že o něm víte a občas ho i uslyšíte, zvyšuje podivný druh napětí.
Within je zvláštní hra. Snaží se hrát na psychologickou notu a nabídnout něco jiného, než je obvyklé. Trochu tak připomíná skvělou Antichamber. Na jednu stranu je sterilní a často ukazuje jen náznaky, ale na stranu druhou je zajímavá originálním druhem zábavy. Within není horor, ale občas se tak chová. Není to ani logická hra, ale občas tak vypadá. Je zkrátka svá. To znamená, že abyste pochopili, musíte ji zkusit a zešílet.
Na domovském webu hry můžete stáhnout i verzi pro Mac.