WRMS v0.1 - červík vs. červík
Začnu třeba sdělením, že pokud vás při paření téhle akční hry neudrží vaše vrozená soutěživost, tak to bude třeba chuť zjistit odpověď na otázky typu - co bude po dohrání?, nebo spíš kdy bude konec?, jsou další levely?, zbraně?, kam jsem dal sakra klíče? Upřímně - budete zklamaní. Gamesa po poražení vašeho soupeře, který blbě snáší prohry a je teď na vás docela naštvaný, nepokračuje, pouze se napíše podle mě nejapný text: "KANEC FILMA". Jo a teď si uvědomuji, že jsem vám ještě vůbec neřekl vo co vlastně go.
Určitě všichni znáte hru Worms od firmy Team 17 ? Jde o strategii, v níž se dva hráči střídají a ovládají každý svého červíka a snaží se správným mířením, taktikou a za pomoci štěstí zasáhnout protihráče. Pamatuji se ještě na starší verzi této hry. Jmenovala se Gorily, byla psaná v Basicu a dodávaná s operačním systémem MS-DOS (zlaté časy ;-). Hlavní představitelé hry - gorily po sobě házely bumerangy, nebo že by banány?? Grafika tenkrát nebyla na takové úrovni a přesto jsme ji komentovali slovy: "To je jak živé !". Potom přišly předělávky ve formě tanků a jiných příšer. Později někoho napadlo přepsat scénář přímo na tělo malým komickým červíkům s výběrem zbraní a různými bonusy. A vznikla hra Worms s dalším ještě lepším pokračováním. To jsem se zase trošičku vzdálil.
Navarova hra Wrms je velikým zjednodušením tohoto herního fenoménu. Dvě malé zelené potvůrky mají pouze jednu zbraň - podivné koule, pomocí kterých musíte balistickou křivkou trefit soupeře - tedy červa, který právě není na tahu (logicky to tedy není váš). Poznáte to tak, že nemá okolo sebe zaměřovač sestávající z klasického kříže. Wormík se ovládá šipkami na klávesnici. Zamíříte a vžžžžžž, koule letí na, v posledních křečích se zmítajícího, červa. Letící koule zničí jen určitý počet pixelů v krajině i na ve válkách si libujících červících. Vyhrává ten kdo zničí protihráče do posledního pixelu. Počáteční počet pixelů každého hráče je 122. Myší pohybujete s celou krajinou složenou ze dvou paralaxních vrstev. Rolováním obrazovky lépe určujete cíl.
Nesmím zapomenout zmínit zvukovou stránku hry. Hra začíná vpádem červů na do terénu se zvukem připomínající klasické uůůůůáááááá. V adresáři se hrou je devět souborů *.wav, které samostatně znějí docela šílně. Posmrtné červí uáááá přivolalo do pokoje babičku, která byla u nás na návštěvě: "Co se stalo Kubíčku?". Po vysvětlení původu zvuku jsem ztišil reproduktory a hrál dál. Sám se sebou - to nemá takovou cenu. Tak jsem tedy hru vybalil na kámoše a uzavírali jsme sázky o.. Ehm ? Je hazard povolenej? Hmm, ale u freewaru? :-)
Dále je v programové složce několik souborů *.pcx, v nichž je uložená veškerá herní grafika. Potom nám tam autor přibalil ještě soubor help.txt, kde nám píše základní informace o minimální konfiguraci a jeho adrese. Tato dosovská předělávka známé hry Worms běží na počítačích s procesorem 486. No to se může stát jenom mě. Super - ještě mít to místo na hadru na svým notebooku :( Smůla. Stejně by to tam nešlo kvůli ramce: 4 MB to chce.
No, zůstanu raději u tématu. Tato hra spatřila světlo světa v roce 1998 a když si chci teď vybavit, co jsem vlastně před čtyřmi lety dělal nejde to. Unesli mě ufouni a vymazali paměť? Měl jsem výpadek paměti? Začíná skleróza? NE! To je přece rok 1998? Byl fakt skvělý Invex, Commandos, Final Fantasy VII a další hry, které si zase teď tak narychlo nevybavím. Už na mě padá jarní únava, ale 2 MB není zas tak moc, tak stahujte a já jdu dělat to co všichni na jaře dělají - třeba...
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...