To se ostatně otisklo poměrně výrazně do celkového konceptu You Made It. Jako název tak trochu nenápadně napovídá, hru si zt velké části bvudete tvořit sami a jak to vypadá v praxi, to se dozvíte až po spuštění. Zde může v prvním levelu projekt vypadat jako tuctová arkádová záležitost. Vše se vyskytuje na jediné obrazovce, hlavní hrdina má přes sebou jediný stupínek, který překoná a maže dál. Cílem jsou drobné dveře a naopak vyvarovat by se ze všech sil měl malý bodákům umístěným na zemi. Ty z něj totiž v sekundě udělají velkou červenou šmouhu a donutí jej pokračovat v plnění levelu zase od začátku.
Takových smrtí budete absolvovat několik, navíc máte neomezený počet životů, takže si s tím vlastně ani hlavu lámat nemusíte. Důležité je, že všechny tyto akce se vám zapisují do celkové vizáže právě hraného levelu. Každý váš krok za vámi zanechává stopu či spíše takový odraz takže můžete zpětně jednoduše říct, kudyma jste předtím prošli. Na stěně rovněž zůstávají odrazy vašich krvavých fleků, ale vše se znovu přepisuje. To znamená že jestliže proskočíte místem, kde je již nakreslen krvavý flek z vašeho minulého kola, uděláte přes něj bílou lajnu.
Asi nejdůležitější věcí je, že do sebe splývají i samotné levely. Bodáky na zemi a stejně tak plošinky zůstávají v prostoru dále vykresleny , přičemž se mezi ně přidají další. Ty z minulého kola ale již dávno nejsou aktivní – vystoupit na ně tedy nemůžete. Proto je celá hra čím dál více matoucí a vy si jen málokdy můžete být jistí, na které stupínky je možno opravdu vstoupit, které jsou již minulostí nebo snad jestli tyto bodáky na zemi stále platí nebo jsou jen pozůstatkem z minula.
A právě tato nejistota dělá z You Made It onu originální záležitost. Z obrázků však může dostat pocit, že se jedná o nepřehlednou až chaotickou hru, které navíc ve změti prolínajících se stop nevypadá na první pohled nejlépe. Zažeňte předsudky a projekt stáhněte – uvidíte že v praxi je hra velmi příjemnou záležitostí.