Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Dark Future RTS – temná strategie

aktualizováno 
Jste sto dobýt Los Angeles pomocí koní a lučištníků? Dovedete zastavit německý katapultový blizkrieg? Zjistěte uvnitř!
40

Dark Future RTS

Platforma: Freeware
Výrobce: suremapper

  • Pestrá škála jednotek a budov
  • Všeobecně nepřehledné
  • V RTS není možné držet si přehled o všech frontách

Stáhnout
darkfuture_poster

darkfuture_poster

dark_future_01Mám opravdu hodně rád Civilization (kdyby vás už začínaly nudit tyhle "mám rád" úvody, dejte vědět), je to moje úplně nejvíc nejoblíbenější hra všech dob. Ačkoliv ji určitě neumím tak dobře, jako různí fanatici hrající na největší obtížnost, troufnu si říct, že mám do Civky určitý nezanedbatelný vhled. Minimálně dost velký na to, abych o Dark Future RTS už takhle na úvod recenze mohl napsat, že je to i na freeware poměry její mimořádně špatně vytvořený klon.

"Hej, vytvoříme supr komplikovanou globální strategii, ale tahy dneska už prej nikoho neberou, co s tím?"
"Kašli na tahy, kdo potřebuje čas na přemýšlení, když si hru může zapauzovat. Uděláme to v RTS!"
"No bomba! Hlavně ještě potřebuje nějaký hodně dementní příběh, třeba to odláká pozornost od nepřehlednosti hry."

dark_future_02Nějak takhle zřejmě vypadal konstruktivní brainstorming vývojářů Dark Future RTS. Jedná se o na první pohled zajímavou kombinaci právě Civilization (budování jednotek a budov ve městech, přesouvání armád po kontinentech) a klasických real-time strategií typu Age of (těžba surovin, vývojový strom jednotek). To celé je umístěno na rozsáhlá kontinentální bojiště 25. století, kdy lidstvu došly suroviny a novou světovou válku tak národy vedou pomocí pikošů a koní a největším hi-end kouskem ve výzbroji je primitivní kanón. Je neskutečné, že si problémů hry nikdo nevšiml nejpozději během betatestu.

"Není trochu zvláštní, že na mě útočí nepřátelé ze tří světových stran?"
"Ale vůbec ne, hra totiž neustále náhodně generuje aliance, takže chvílema jsou některé tvoje strany kryté spojenci."
"Jenže ti spojenci se zase můžou brzo nato stát nepřáteli, nebo ne?"
"Můžou, to je prostě jako v reálným životě. Vezmi si třeba Polsko za Druhý světový."
"Máš pravdu, za tohle nás budou nosit na ramenou."

darkfuture_01Mohl bych hře vytýkat obludnou grafiku nebo zbytečně komplikovaný a na čísla sázející mikromanagment, obojí ale bledne ve srovnání s mastodontní nepřehledností konceptu hry. Kanada zaútočí na Chicago, tak New York pošle vojáky a zajistí region, mezitím ale Florida napadla a obsadila New York, takže pošleme posily od spojencem hlídaného Detroidu a osvobodíme New York, ale mezitím Kanada zase obsadila Chicago a tak neustále dokola.

Dark Future RTS snad mohl být dobrou hrou, ale přehlednost bojiště i produkce je u real-time strategií snad tou nejdůležitější vlastností. Škoda, snad to příště dopadne lépe.

Autor:


Hodnocení hry

Naše hodnocení

40 %

Hodnocení čtenářů

40 %

Vaše hodnocení

Doposud hodnotilo 38 čtenářů



Nejčtenější

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.