Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

První pohled na New World - Operation Save the X

  12:00aktualizováno  10. září 2004 5:25
I přesto, že tým Joywood Studios není mezi českými vývojáři žádným nováčkem a tvoří již bezmála pět let, asi málokdo z vás by si vybavil název některé z jejich her. Nyní však dokončují nový projekt jménem New World – Operation Save the X, pojďme se tedy na něj blíže podívat.

New World - Operation Save the X 
Autor: Joywod Studios
Vyjde: velmi brzy
homepage
New World - Operation Save the X I přesto, že tým Joywood Studios není mezi českými vývojáři žádným nováčkem a tvoří již bezmála pět let, asi málokdo z vás by si vybavil název některé z jejich her. Nyní však dokončují nový projekt jménem New World – Operation Save the X, pojďme se tedy na něj blíže podívat. 

Již minulosti jsme na Plných Hrách měli od tohoto týmu několik her, jen namátkou třeba jednoduchou adventurku Hon na perlu nebo hodně netradiční rpgčko Joypal. Před časem vám Tomus přinesl jako součást Magazínu preview na jejich další projekt Joyworld: The Huge World of Magic, zajímavou logickou hru, která v mnoha ohledech připomíná slavné Berušky od týmu Anakreon. Mimo těchto jmenovaných her má tým Jowood Studios, který mj. hostuje na našich stránkách, za sebou práci na dalších přibližně dvaceti převážně jednoduchých titulech, které se mu však do povědomí hráčského publika nepodařilo moc prosadit a celý tým je víceméně neznámý. Je to škoda, protože některé jejich hry originalitou doslova kypí. Bude takový i jejich nový přírůstek New World - Operation Save the X (NW-OStX)?

New World - Operation Save the XJeště než vám odpovím na otázku z předchozího odstavce, povíme si něco o hře a výsledný verdikt si necháme až na samotný závěr tohoto článku. Kde začít? Asi nejlepší bude, když vám povím, o čem NW-OStX je a jakého je vůbec žánru. Nemám moc rád škatulkování her do žánru, protože nelze nikdy zcela objektivně hru zařadit a říci, že by spadala tam nebo tam a toto je i případ dnes představované hry. Ta v sobě mixuje hned několik různých žánrů a proto není možné jednoznačně říci, o co jde. Pokud byste měli odhadovat pouze z obrázků, asi by vás brzy napadlo, že se může jednat o strategii nebo nějakou akční hru a ani v jednom z případů byste se nemýlili. Tato kategorizace sice není jednoznačná a někdy by byla i sporná, ale popřít strategické nebo akční prvky nelze. Mimo nich však naleznete ve hře ještě jakýsi náznak o logický žánr (hádání posloupnosti čísel, schopnost si pamatovat barvy uniforem aj.) a adventure (sbírání předmětů a jejich následné používání). Jak vidíte, tím vším vzniká jeden velký žánrový mišmaš, který řekl bych není špatný, ale je tu spousta dalších věcí, o nichž se zmíníme dále, jež kazí výsledný dojem ze hry.

New World - Operation Save the XNW-OStX je hra, v níž ovládáte vojenské bojové komando, s nímž plníte různé úkoly od vašich nadřízených, takže začátek hry je zasvěcen tvorbě vaší jednotky. Před první misí si tedy vyberete tři vojáky a každému z nich můžete přiřadit jedno ze tří povolání - velitel, průzkumník, ostřelovač. Ovšem s tím, že ostřelovač a průzkumník musí být v každém týmu, neboť bez nich nelze některé mise dohrát. To s sebou přináší to, že povolání velitele vám bude neužitečné, neboť nemá žádné unikátní vlastnosti narozdíl od dvou zbylých charakterů (tedy alespoň já jsem žádné nenalezl). Mimo těchto specializací lze každému z nich přiřadit obrázek obličeje a samotnému týmu vlajku, pod níž půjde do boje. Posledním, ale z mých zkušeností nepříliš významným atributem je možnost určení rychlosti hry, protože ta má na hru minimální vliv a jednotlivé stupně od sebe skoro nerozeznáte.

New World - Operation Save the XVaším úkolem ve hře je, ostatně jak indikuje sám název, záchrana  "X". Na začátku nevíte, kdo nebo co to je, ale vše se na konci vysvětlí a vy se dovíte, že jste byli od splnění vašeho úkolu téměř na dosah a stačilo se jen rozhlédnout.Úkoly na splnění každé z šesti misí jsou vám zadávány od velení a vy dostanete přidělen určitý počet vojáků, s nimiž musíte splnit misi. každá z misí se odehrává na jedné obrazovce a v tom vidím největší kámen úrazu, protože při pokusu o vyřešení mise vás sice několikrát možná zabijí, ale vy budete po pár minutách vědět, co a jak udělat. Takovýmto stylem je možné hru dohrát za necelých 10 minut, možná i méně, což je opravdu slabé. Jistou omluvou autorů by mohlo být tvrzení, že budou průběžně zveřejňovat další mise na svých webových stránkách, ale chtělo by se vám čekat na něco, jehož hraním strávíte pár minut, týden nebo ještě déle? Mě osobně ne.

New World - Operation Save the XDalší nepříliš silnou stránkou hry je ovládání. To je totiž kombinované - označení postavy a používání předmětů probíhá pomocí myši, samotný pohyb vojáků je přenechán na klávesnici a kurzorové šipky. Není to vyloženě špatné, ale rozhodně bych uvítal pouze praktičtější myš. Ve spodní části hrací obrazovky je umístěn ovládací panel, z něhož máte přístup ke všem důležitým věcem - najdete tu tlačítko na vyvolání menu, všechny své vojáky a také soubor tří módů - normální, průzkumnický a odstřelovací. Vedle nich lze najít ikonku symbolizující sdílený inventář, v němž máte uloženy všechny své věci (pistole, klíče, granáty apod.)

New World - Operation Save the XVerze hry, kterou jsme měli od vývojářů na testování, měla zhruba 4 MB. I když je hra blízko dokončení, myslím, že na ní bude ještě hodně práce, neboť mi téměř neustále z nějakého neznámého důvodu padala a dokonce obsahuje pár bugů. Pominu-li některé laciné věci jako jsou pravopisné chyby, utkvívá mi v paměti poslední mise, v níž musíte pomocí počítače deaktivovat tři nálože. Jedním z logických úkolů bylo seřazení barev již zmiňovaných uniforem tak, jak se postupně objevily v jednotlivých misích. Zde, i když jste vše seřadili správně, vám hra oznámila, že to je špatně a bomba vybuchla. Nakonec jsem zjistil, že uniformy ze 3. a 4. mise jsou přehozené a bylo po problému.

New World - Operation Save the XZe zpracování mám značně rozporuplné pocity. Na jednu stranu se mi moc nelíbil styl grafiky, který vypadal moc amatérsky a vše vypadá, jako by to bylo šito horkou jehlou. To ale nepřipadá v úvahu, protože hra je ve vývoji skoro rok. Naopak na druhou stranu musím ocenit jakýsi pokus o variabilitu prostředí mezi jednotlivými levely - jednou se vše odehrává na poušti, podruhé na lesní mýtině, potřetí na dalekém severu plném ledu a tak dále. Jak říkám, celkově vzato NW-OStX není špatná hra, protože má výborný nápad, který na kolena sráží zpracování a spousta chyb. Je docela dobře možné, že se u ní budete výborně bavit, ale v mnoha ohledech by chtěla zlepšit, proto ji zatím můžeme označit jako průměrnou a uvidíme, jak se vše vyvine a třeba se dočkáme nějakých radikálních změn. Vývoj hry budeme samozřejmě nadále sledovat a jakmile hra bude hotova, přineseme vám recenzi.

Autor:




Nejčtenější

Další z rubriky

Awakener
Návod: Awakener - zcela neznámý opilec

Sympatická adventura s poměrně logickými řešenímu hádanek je vhodná i pro začínající hráče adventur. Pokud byste se i přesto na některém místě zasekli, pomůže...  celý článek

Dots and boxes
Dots and Boxes - dojmy z betaverze

Máte rádi logické hry? Tým Sosáci vydal betaverzi své hry, která vychází z populárního Othella nebo Reversi.  celý článek

Botanicula
Novinky ze světa nezávislých her - série Playboy se vrací

Nová hra od týmu Amanita Design, pokračování legendární série Playboy nebo soundtracky z nezávislých her za akční cenu.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.