The Journey Home - trnitá cesta domů
Derek Strange neměl toho dne opravdu štěstí. Nejenže se mu nevydařila jeho plánovaná akce, ale ještě ke všemu ho kouzlem unesl jakýsi šílený vojevůdce bažící po světovládě. Bohužel, Derek nebyl zrovna tím, koho chtěl magicky přivolat – označil ho ovšem za špeha a nechal ho na pár hodin před popravou zavřít do cely v nejvyšší věži svého hradu. To by rozzuřilo i většího kliďase – Derek ale bude muset zachovat alespoň minimálně chladnou hlavu, aby si poradil se sice hodným, ale neústupným strážným, našel cestu ven a přes přístaviště, město a velkou nákladní loď se dostal z dosahu strašlivého Galana.
Příběh The Journey Home, která není ničím jiným, nežli další kvalitní a poměrně rozsáhlou freeware adventurou, vyrobenou v programu Adventure Game Studio, možná není dvakrát originální, naštěstí ale prvky klasického schématu záchrany světa v něm probleskují jen lehce a nejdůležitější je spasení života osoby hlavního hrdiny. V průběhu hry nečeká hráče mnoho překvapení, nicméně i tak lze příběh brát spíše za mírné plus.
The Journey Home se odehrává v širokém spektru lokací. Nejprve se Derek bude muset dostat ven z několika pater hradního vězení, kde se samozřejmě vyskytují neoblomné stráže, proti nimž nezbude než využít omamných a hypnotických účinků jedné pěkné kytičky. Později se Derek podívá na pláž, podnikne plavbu na malé bárce směrem k nejbližšímu obydlenému ostrovu a zde se pokusí získat důvěru policejního náčelníka, prodavače elektroniky a nevrlého námořníka.
Rozhovory s postavami nehrají velkou roli, přestože jich ve hře rozhodně není málo. Zajímavé je slušné množství animovaných sekvencí, a to i v průběhu hry, kdy se tak hráč zároveň dozví, co se v době, kdy Derek utíká, děje v paláci. Zábavní jsou především strážci ve druhém patře věže, kteří hrají karty a neustále jeden druhého podezírají z podvádění, ale i obecně se dá říci, že jsou tato přerušení příjemným zpestřením.
Ovládání je možná trochu jiné, než na jaké jsou znalci Adventure Game Studia zvyklí. Tým Screen 7 Entertainment si dal tu práci a vytvořil ovládací rozhraní ne nepodobné tomu z Monkey Islandu 3, kdy tedy je potřeba kliknout na předmět a chvíli držet tlačítko stisknuté. Tím se rozvine menu akcí, které je možné udělat, v podobě mince s obrázkem jakéhosi zvířete. Potom po najetí kurzorem na oči Derek předmět prozkoumá, pusou se mluví, rukama pak sbírá a používá.
Grafické zpracování je jednou z největších slabin Cesty domů. Pravda je, že postavy jsou nakresleny nadprůměrně kvalitně, bohužel ale působí nesourodě a jejich animace nejsou nejlepší. A artworky pozadí jsou pak už vyloženě chabé, jediný, který stojí za vidění, je vykradený z Monkey Islandu 2 (LeChuckova pevnost s lebkami), na což ostatně i Derek sám upozorňuje. Hudba celou situaci trochu napravuje, ani ta ale nepatří k úplnému freeware vrcholu.
Celkově je The Journey Home trochu zklamáním, vzhledem k očekávání, které vzbuzují nadšené komentáře fanoušků na diskuzních fórech autorů a Adventure Game Studia. Je fakt, že se jedná o hru slušného rozsahu, která není křečovitě humorná a nabízí hodinku až dvě pohodového adventuření, na druhou stranu, žádné výjimečné dílko to také není a na Plných hrách je k mání velké množství zábavnějších, delších, hratelnějších i graficky propracovanějších titulů.
P.S.: Kdo by měl s dokončením hry problém, může nahlédnout do našeho návodu.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 25 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Samoživitelka skončila v nemocnici a čtvrt roku nemohla pracovat
Téměř deset miliard korun – tolik jen za loňský rok poslaly pojišťovny lidem za úrazy, závažná onemocnění či úmrtí. Životní pojištění pomohlo za...