Dragonwave: The Fio Winter story - dráček unesen

Dragonwave měl ale hned od počátku smůlu a sice že byl koncipován jako soutěžní hra a jak to tak bývá, ty se potýkají s nedostatkem vývojového času. A to je bohužel výrazně znát i na tomto prototypu, který obsahuje tři levely(ovšem o poměrně slušné délce). Vše je ale neskutečně hodně provázáno příběhem, což nebývá u arkádových her až tak zvykem. Navíc projekt obsahuje zcela kouzelné (i když trochu pomalé) intro s jednoduchou zápletkou – Fio byl unesen! Tím ale dějová linka nekončí a jen v průběhu prvního levelu se dráček zamotá do několika menších příběhových kliček, jež bude muset vyřešit (jako příklad je možné uvést myšku, jež žádá pomoc a třeba také paciny, jež potřebují něco málo od tučňáků).
Jinak se ale hratelnost skládá z neustálého skákání, sbírání sladkých pochutin (ty vám přidávají body), hlídání si pouhých tří životů a lehkých RPG prvků (design levelů je mimochodem výtečný). Ty spočívají v přivlastňování si nových schopností, jako je třeba mrskání ocasem, což je Fiova první metoda, jak se bránit nepřátelům, tučňákům. Na ovládání si budete muset lehce zvyknout a já kupříkladu při prvních dvou pokusech o použití ocasu prostě umřela - to lze ale překonat lehkým tréninkem. Trochu komplikovaný mi místy přišel i dvojitý skok, který jsem občas nemohla správně použít pro dosažení míst, kam jsem před časem vyskočila bez problémů. Dále by se Dragonwave daly vyčíst i po čase trochu otravné tabulky s rozhovory, které by se mohly načítat a mizet trochu rychleji. Jasným číslem jedna co se negativ týče jsou anglické popisky. I oko průměrného českého angličtináře zůstane zděšeno nad školáckými chybami, kterých se pánové z Fiolasoft dopustili. Přitom by stačila krátká revize a opravení jinou osobou. I když si řeknete, že jde o maličkost, přesto dokáže neskutečně zkazit výslednou atmosféru, kterou hra jinak navodila.
Sečteno a podtrženo není jednoduché Dragonwave hodnotit a skutečné bodové ohodnocení současné verze je mezi sedmičkou a osmičkou a vzhledem k tomu, že autoři nakonec stihli dokončit celé tři levely, udělím projektu 8 s tím, že ve skrytu duše doufám v rychlé nahrazení této notně nedodělané verze nějakou vhodnější a hlavně českou, tak jak bylo slíbeno.