Dragonwave: The Fio Winter story - dráček unesen
Dragonwave měl ale hned od počátku smůlu a sice že byl koncipován jako soutěžní hra a jak to tak bývá, ty se potýkají s nedostatkem vývojového času. A to je bohužel výrazně znát i na tomto prototypu, který obsahuje tři levely(ovšem o poměrně slušné délce). Vše je ale neskutečně hodně provázáno příběhem, což nebývá u arkádových her až tak zvykem. Navíc projekt obsahuje zcela kouzelné (i když trochu pomalé) intro s jednoduchou zápletkou – Fio byl unesen! Tím ale dějová linka nekončí a jen v průběhu prvního levelu se dráček zamotá do několika menších příběhových kliček, jež bude muset vyřešit (jako příklad je možné uvést myšku, jež žádá pomoc a třeba také paciny, jež potřebují něco málo od tučňáků).
Jinak se ale hratelnost skládá z neustálého skákání, sbírání sladkých pochutin (ty vám přidávají body), hlídání si pouhých tří životů a lehkých RPG prvků (design levelů je mimochodem výtečný). Ty spočívají v přivlastňování si nových schopností, jako je třeba mrskání ocasem, což je Fiova první metoda, jak se bránit nepřátelům, tučňákům. Na ovládání si budete muset lehce zvyknout a já kupříkladu při prvních dvou pokusech o použití ocasu prostě umřela - to lze ale překonat lehkým tréninkem. Trochu komplikovaný mi místy přišel i dvojitý skok, který jsem občas nemohla správně použít pro dosažení míst, kam jsem před časem vyskočila bez problémů. Dále by se Dragonwave daly vyčíst i po čase trochu otravné tabulky s rozhovory, které by se mohly načítat a mizet trochu rychleji. Jasným číslem jedna co se negativ týče jsou anglické popisky. I oko průměrného českého angličtináře zůstane zděšeno nad školáckými chybami, kterých se pánové z Fiolasoft dopustili. Přitom by stačila krátká revize a opravení jinou osobou. I když si řeknete, že jde o maličkost, přesto dokáže neskutečně zkazit výslednou atmosféru, kterou hra jinak navodila.
Sečteno a podtrženo není jednoduché Dragonwave hodnotit a skutečné bodové ohodnocení současné verze je mezi sedmičkou a osmičkou a vzhledem k tomu, že autoři nakonec stihli dokončit celé tři levely, udělím projektu 8 s tím, že ve skrytu duše doufám v rychlé nahrazení této notně nedodělané verze nějakou vhodnější a hlavně českou, tak jak bylo slíbeno.
Hodnocení hry
Naše hodnocení
Hodnocení čtenářů
Vaše hodnocení
Doposud hodnotilo 12 čtenářů
The Last of Humans představuje: Nejhlasitější zombie v historii
Nemrtví v této akci jsou asi tak rychlí, jako zabržděný parní válec. Ale to této „hororové“ hře...
Smrt v REZ PLS není pro dvě kouzelnická nemehla překážkou
V této velice pěkné, ale technicky nedokonalé plošinovce vám nepomůže ukládání pozice, ale síla...
Crypt Worlds jsou ukázkou designérského génia a šílenství
Dohrání málokteré hry ve vás zanechá takovou duševní a mentální prázdnotu. A málokterá hra je tak...
King‘s Comfort, aneb, co dělá Norman Bates během dlouhých nocí
Zdánlivě liduprázdný motel je skvělé dějiště tradiční „vyvražďovačky“. Tohohle maniaka není tak...
Šárka Hamrusová: Díky laktační poradkyni jsem si přestala myslet, že je chyba ve mně
Šárka chtěla kojit. Chvíli to ale vypadalo, že se jí to nepodaří. Díky správně zvolené laktační poradkyni nakonec dosáhla úspěchu. Poslechněte si...